GÜNEYDOĞU ANADOLU İHRACATÇI BİRLİKLERİ

Dış Ticaret İstihbarat Kanalları 2. Oturum

Dış Ticaret İstihbarat Kanalları 2. Oturum


DIŞ TİCARET İSTİHBARAT KANALLARI
6-7 Ağustos 2020, Çarşamba-Perşembe, 14:00-17:00, ZOOM Online Platformu

Eğitim İçeriği:


Hiper rekabet ortamındaki dünyada stratejik üstünlük yaratmanın en önemli yollarından biri hedef müşterilerin ve rakiplerin doğru olarak tespit edilmesidir. Eğitim süreci içinde daha önce tespit edilen ülkelerdeki hedef ve rakip firmaların tespit edilmesi için uygulanacak teknikler öğretilmektedir. Bunlarla ilgili izlenecek istihbarat süreci, alınacak bilgilerin yorumlanması, hedef tespitleri, ilgili kod sistemleri ve uygulamaları ele alınarak firma bilgilerine erişim için kullanılacak veri tabanları indeksleri uygulamalarla aktarılmaktadır. Eğitim sonunda katılımcılara bir ülkeden belirli sayıda hedef müşteri bilgisi verilmektedir.

Eğitmen Özgeçmişi –Yaman KOÇ:

Yaman Koç / Dış Ticaret istihbarat Danışmanı
1956 Ankara doğumludur. Orta ve lise öğrenimini TED Ankara Koleji’nde tamamladı. 1982 yılında Ankara Üniversitesi D.T.C.F Tiyatro Bölümünü bitirdi.
Karatay Üniversitesi Uluslararası Ticaret bölümünde Öğretim Görevlisi olarak görev yapan Koç “Rekabet Bilgi Sistemleri ve Ticari İstihbarat”, “Uluslararası Hedef Pazar Araştırmaları” ve “Uluslararası Pazarlama İletişimi” derslerini vermektedir.
2011 Yılında “Ticari istihbarat ve Çağdaş İhracatın Stratejisi” adlı kitabı Gazi
Kitapevinden yayınlandı.
Gazi Kitapevinden Mart 2014’te çıkan “Dış Ticaret İşlemleri ve Uygulamaları” kitabının “Dış Ticarette Rekabet İstihbaratı” adlı bölümü tarafından yazıldı.
İstanbul Sanayi Odası Avrupa İşletmeler Ağından “Dış Ticaret istihbarat Kanalları” adlı kitabı Mayıs 2014’te yayınlandı.
“Yeni Nesil Dış Ticaret İstihbaratı” isimli Kitabı Kuzgun Yayınlarından Kasım 2016’da çıktı.
“Dış Ticaret Rekabet İstihbaratı” isimli yayını Gazi Kitapevinden 2018 ‘de çıkan “Dış Ticaret İşlemleri ve Uygulamaları” kitabının bir bölümü olarak yayınlandı.
25 civarında yayınlanmış hedef pazar araştırması bulunan Koç’un “Uluslararası pazarlama mı? İhracat pazarlaması mı? (Porter ve Kotler’in yaklaşımlarına eleştirel bir giriş)” isimli makalesi ihracat pazarlaması ve uluslararası pazarlama konusundaki bulanıklığı netleştirmek üzere 2015 yılında kaleme alındı.
“Dış Ticaret İstihbaratında Strateji-İstihbarat-İletişim,” Eylül-Ekim 2018 Home&Tex Fuarı Özel Sayısında yayınlandı.
“Uluslararası pazarlama mı? İhracat pazarlaması mı?” 2018 Home&Tex Dergisinde yayınlandı.
“Yeni nesil Dış Ticaret istihbaratı nedir?”, Haziran 2017’de Juniokids” dergisinde yayınlandı.