Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği

Veriye Dayalı Karar Verme ve Marka Check-Up’ı- Cihan Bozkuş

Veriye Dayalı Karar Verme ve Marka Check-Up’ı- Cihan Bozkuş


Cihan Bozkuş
Veriye Dayalı Karar Verme Ve Marka Check-Up’I Eğitimi
26 Ocak 2021, Salı Günü, 14:00-17:00, ZOOM Online Platformu
Eğitim İçeriği:
• Kimlik ve Konumlandırma: Markanızın pazarlama ve iletişim stratejileri tutarlı bir yol izliyor mu? A’dan Z’ye markanızın tüm eylem ve tezahürleri, ana marka kimliği ile hizalanabiliyor mu?
• Bilinirlik, İmaj ve Algı: Markanız ve rakipleri sektörde hangi imaj kriterlerini sahipleniyor? Bu imaj ve algı kriterlerini hedef kitleniz nasıl anlamlandırıyor? Markanızın sadakat piramidi (engagement) markanız için neler söylüyor? Markanızın “sinerjisi” güçlü mü? Sinerji stoğunuz markanızı daha büyük hedeflere taşıyabilir mi?
• Pazar Payı Analizleri (BrandMetrics): Markanızın pazar payı potansiyeline yakın mı? Mevcut pazar payını bir başarı olarak mı görmeliyiz, yoksa başarısızlık olarak mı? Hangi aşamalardaki tıkanıklıklar atlatılarak pazar payı yükseltilebilir?
• İletişim: İletişim yatırımlarınız, marka hedefleriniz için yeterli mi? İletişim yatırımlarının marka performansına ne kadar katkısı var?
• Perakende Verimlilik Analizi: Penetrasyon ve distribüsyon analizleri ışığında markanızın perakende performansı ne kadar verimli? Kanal ve segment bazlı dekompozisyon analizi ile hangi noktalarda fırsatlar yakalayabiliriz? İhtiyacın ilk akla geldiği andan satışın yapıldığı noktaya kadar, tüketicinin karşısına hangi bariyerler çıkıyor?
• Ürün Deneyim ve Memnuniyeti: Markanızın aktif kullanıcı sayısı ile kayıp müşteri oranları, markanızın geleceği için neler söylüyor?
• Etnografi: Markanızın zihinlerde canlandırdığı hayat tarzı, kültürel değerler ve duygular nelerdir? Ladder (Basamak) Analizi’ne göre markanızın ürünlerinin asıl tercih edilme sebepleri hangi değerlerdir?
• Nöropazarlama: Markanız, hedef kitlenizin bilinçdışı nöral ağları ile bağ kurabiliyor mu? 360 derece müşteri deneyimi perspektifi ile bakıldığında, markanız ve tüketiciler arasında hangi nöropazarlama fırsatları ve bariyerleri göze çarpmaktadır?
• Göstergebilim: Markanız tarafından kullanılan semboller ve anlamları, genel marka misyon, vizyon ve kimliği ile örtüşüyor mu? Markanızın kullandığı kültür kodları, hangi farklı kodlarla karşıtlık yaratmaktadır?
Bu check-up aşamalarının ileride de uygulanabilmesi adına, her biri için gerekli araştırma türleri de bu bölümde incelenecektir.
Eğitmen Özgeçmişi – Cihan Bozkuş:
1982 yılında İstanbul’da doğan Cihan Bozkuş, 2005 yılında Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji ile Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümlerini Çift Anadal Programı (ÇAP) öğrencisi olarak tamamladı. Bölüm birincisi olarak mezun olan Cihan Bozkuş, aynı zamanda 2 bölümden de Yüksek Onur Belgesi almaya layık görüldü.
İktisadi kalkınmanın sosyo-kültürel alt yapısını çalıştığı yüksek lisans programına University of Utah’da başlayan Cihan Bozkuş, programı 2009’da tamamladı.
Bu süreçte 2 sene Sosyoloji’ye Giriş dersini verdi. Utah kökenli Allegiance adlı firmadaki bir araştırmacılık görevinden sonra 2010’da Türkiye’ye dönerek Türkiye’nin en büyük yerli araştırma şirketlerinden biri olan Akademetre’nin Kantitatif Araştırmalar Departmanı’nı yönetti.
2013 yılında Vestel’in Pazar Araştırma Departmanı’nı kurma görevini üstlendi.
2017 yılında Pazar Araştırma, Veri Bilimi ve Vestel Perakende Akademisi’ni bir çatı altında toplayan Stratejik Analiz ve Perakende Eğitim Departmanı’nın yönetimini devralan Cihan Bozkuş, halen bu görevini sürdürmektedir.
2016 yılından beri Sabancı Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Programı (SABANCI EDU) bünyesinde Pazar Araştırma Teknikleri, Ekonometrik Modelleme, DavranışsalEkonomi eğitimleri veren Cihan Bozkuş, Bahçeşehir Üniversitesi’nde de MBA programı kapsamında Araştırma Teknikleri ve Etik dersinin sorumluluğunu üstleniyor