Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği

Dış Ticarette Satış Tekniklerine Dair Yeni Yaklaşımlar Altay Ayhan

Dış Ticarette Satış Tekniklerine Dair Yeni Yaklaşımlar Altay Ayhan


Altay Ayhan

Dış Ticarette Satış Tekniklerine Dair Yeni Yaklaşımlar

7 Haziran 2022, Salı, 14:00-17:00, ZOOM Online Platformu

Eğitim İçeriği:

 

Dış Ticaretin Yeniden Tanımlanması

  • Dünyadaki Ekonomik Gelişmeler ve Ticaret İşlemleri
  • Yeni Trendler
  • Dış Ticaret Yeni Dönem Satış İşlemleri

Satış ve Pazarlamanın Yeni Tanımı- Satışa Yönelik Pazarlama

Günümüz Satıcı Modeli

Dış Ticarette Geleneksel ve Dijital Satış Teknikleri

Yeni Pazarlara Açılma

Satıcı Motivasyon Teknikleri

İkna Yöntemleri

Satışta Müşteri Odaklı Yaklaşım

  • Dış Ticarette Müşteri Pozisyonları ve Uygun Pazarlama Faaliyetleri
  • Dış Ticarette Müşteri Beklentileri
  • Müşterileri Kategorize Etmek- Dış Ticarette Anahtar Müşteriler
  • Müşteri Renkleri
  • Rekabet Dünyasında Müşteri Sadakati Doğuran Etkin Tutumlar
  • Müşteriyle Doru İletişim
  • Müşteriyle Yasak Konu ve Kelimeler

Stratejik Planlama ve Rekabet Gücü Elde Etme

Mavi Okyanus Stratejileri ve Uygulama Örnekleri

Gerçek Yaşamdan Örnekler

Sorular

 

Eğitmen Özgeçmişi- Altay Ayhan:

1982 yılında O.D.T.Ü İşletme’ den mezun oldu. İş hayatına Çukurova Grubunda Satış Yöneticisi olarak başladı; 8,5 yıl Suudi Arabistan’da Enka-Pimapen ve çok uluslu firmalarda Satış Müdürü olarak çalıştı. Tyrolit Swarovski Avusturya firması için Türkiye’de Pazar araştırmaları yaptı ve Türkiye Ülke Genel Müdürü oldu. Colgate Palmolive USA-Başer Kimya ortak şirketinde; Satış ve Pazarlama Direktörü olarak görev yaptı. Gelişen Pazarlarda Ürün Lansmanı Workshop’ları yaptı. Colgate, ABC, Palmolive, Hacı Şakir, Protex markalarını yönetti. Bayii Yönetim organizasyonun da aktif görevler aldı. Aynı anda ‘’Yarı Zamanlı Öğretim Görevlisi’’ olarak Yeditepe Üniversitesi’nde 15 yıl Satış Yönetimi/ Pazarlama/ Stratejik Yönetim derslerini verdi. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı-Ege İhracatçılar Birliğinde 5 yıl Yönetim Kurulu Üyeliği görevini sürdürdü. Türk Zeytin ve Zeytinyağının uluslararası pazarlar da tanıtımında etkin görevler yaptı. (Film, Kitaplar.vs) Fenerium; Uno, Garanti Bankası, Doğuş Holding, Yıldız Holding Ülker Horizon gibi kuruluşlara hafta sonları uygulamalı eğitimler verdi. 3 yıl ABD’ de Pazarında Türkiye Merkezli olarak Başer Gıda A.Ş. de Dış Ticaretten sorumlu üst düzey yönetici olarak çalıştı. Türkiye Markalı Zeytinyağı ihracatının %24’ünü gerçekleştirdi. Yıldız Holding Bünyesine katıldı. Ülker Eksper (Ev Dışı Tüketim) ve Teközel Şirketlerinde Genel Müdür Yardımcılığı ve Genel Müdürlük görevlerinde bulundu. Bim, Migros, Şok Mağazaları için 500 kadar PL ve markalı ürünlerin lansmanlarını yaptı. Mis, Amigo, Halk, Mintax, Piyale, Vatan, Besler, Carmen markalarını yönetti. Kahve Dünyası, Yayla Agro, Modern Çikolata firmalarına Yönetim Danışmanlığı yaptı.  Bu yıllar içerisinde, mesleki olarak stratejik yönetim, perakende, pazarlama ve satış alanlarında müşterileri için “bilgi bazlı aksiyon önerileri” geliştirdi ve uyguladı. Bu Aile Şirketlerinin Kurumsallaşması projelerini hayata geçirilme sürecini yönetti.

 

Son 8 yıldır BAU-Bahçeşehir Üniversitesinde Yüksek Lisans ve Executive MBA programlarında Marka Yönetimi* Küresel Pazarlama*Tüketici Davranışları* Stratejik Pazarlama derslerini İngilizceve Türkçe vermektedir. Ayrıca Cosmopolitan Food Inc. Hoboken/ABD ve Milk Akademy Üretim A.Ş. Bursa şirketlerinde Dış Ticaret Koordinatörü ve İş ortağı (INTERIM MANAGEMENT) olarak çalışmakta ve de USA Amazon E-Ticaretini yönetmektedir. Yedi Adımda Markalaşma, Hormonlu Egoların Yönetimi ve Hayat Ne Zaman Kolay Oldu ki kitaplarının yazarıdır. Kitapları üniversite ve danışmanlık hizmetlerinde referans olarak okutulmaktadır. İngilizce ve Fransızca bilmektedir.